Svenskt företag från Skövde
Hur lång är ånger- och bytesrätten?
Du har rätt att returnera eller byta en eller flera produkter inom 14 dagar från att du mottagit din beställning på ortosbutiken.se.
Får jag prova en vara?
Ja, du får prova varan. Men för att ångerrätten och bytesrätten ska gälla måste den skickas tillbaka i originalförpackning och i nyskick. Produkten får inte visa tecken på användning. Annars kan vi tyvärr inte godkänna returen eller bytet.
Vad kostar returer och byten?
Byten är kostnadsfria och gäller en gång per beställning. För att returen ska bli kostnadsfri behöver den nya bytesordern behållas.
Vid retur tillkommer en returavgift på 59 kr per returförsändelse, som dras av från återbetalningsbeloppet.
Hur returnerar jag en vara?
För att skicka tillbaka varor som du har köpt följer du stegen nedan:
1. Kontakta oss så mejlar vi en retursedel till dig.
2. Lägg i dina varor i emballaget som varorna kom med.
3. Sätt retursedeln ovanpå originaletiketten.
4. Lämna in returen på ett av PostNords ombud.
5. Spara kvittot du får av ombudet så att du kan spåra paketet.
Hur gör jag ett byte?
1. Gör en ny beställning på den eller de produkter du önskar byta till.
2. Skriv ”byte” i fältet som heter Beställningsanteckningar (valfritt) i kassan. Se bilden nedan för hur du ska skriva.

3. Vi skickar dina nya varor tillsammans med en retursedel. Du lämnar sedan in returpaketet hos ett av PostNords ombud.
4. Alla returer kontrolleras så att de är i oanvänt skick. Vid godkänd retur återbetalar vi hela beloppet för din första beställning.
Hur lång tid tar en retur?
Vi hanterar normalt returer inom 7 arbetsdagar. Även om vi behandlar returen snabbt kan återbetalningen från Klarna dröja. Har du valt Klarna faktura rekommenderar vi att du kontaktar Klarna för att pausa fakturan. På så sätt undviker du risken för påminnelseavgifter medan vi hanterar din retur.
Hur gör jag en reklamation?
Ta bilder på varan där det tydligt framgår vad det är för defekt. Skicka beskrivning och bilder till support@ortosbutiken.se.
Vid en godkänd reklamation kommer vi att ersätta dig med en ny vara av samma modell. Är den slut i lager kommer vi att erbjuda dig en likvärdig vara.